În urmă cu şapte ani, grupul PRO TV lansa pe piaţa locală primul post autohton dedicat cinefililor: Pro Cinema.
"Se spune că atunci când împlineşti şapte ani esti pregătit să mergi la şcoală. Eu cred că Pro Cinema este pregătit de minimum 5 ani pentru confruntarea cu "şcoala TV" din România, adică suntem ca voinicul din poveste: am crescut într-un an cât alţii în şapte", spune Lucia Antal, directorul executiv al ProCinema.
Ea menţionează că s-a încercat de-a lungul timpului integrarea în grilă a tot mai multe filme şi seriale româneşti, în condiţiile în care românii se uită tot mai mult la astfel de producţii.
"Românii se uită mai mult la filme româneşti. Ce este de precizat este că apreciază şi aşa-numitele filme fără vârstă, la care s-a uitat şi generaţia părinţilor noştri, dar şi filmele noului val de regizori români premiaţi la festivalurile internaţionale."
Printre cele mai populare filme româneşti sunt seria BD, seria Liceenii, seria comisarilor, "A fost sau n-a fost" şi "California Dreamin'". "Zeci de mii de telespectatori aleg să urmărească aceste filme la Pro Cinema", precizează Antal.
Ea recunoaşte că în general, dar nu întotdeauna filmele româneşti sunt mai accesibile din punctul de vedere al costului. "Un film românesc poate fi, în funcţie de baza cu care comparăm, de la doua-trei ori până la peste 10 ori mai ieftin ca un film străin. Din păcate, deocamdată diferenţa aceasta este reflectată şi în audienţa filmelor, cele străine având audienţă mai mare."
Directorul executiv mai spune că dacă ne referim la piaţa TV în general, audienţa şi profitul mai mare încă sunt aduse de filmele străine. În cazul postului pe care îl conduce însă, ea spune că filmul românesc aduce profituri importante, fără a da însă valori. Veniturile Pro Cinema vin exclusiv din publicitate.
Despre românii care urmăresc acest canal Anta