Nouă din zece clienţi ai primului SUV fabricat la Mioveni preferă echiparea de top. 40% dintre maşini sunt prevăzute cu un pachet opţional decorativ, care solicită costuri suplimentare. Sursa: DACIA
Dacia a colectat aproximativ 7.000 de comenzi pentru SUV-ul Duster, de la clienţi români, în anul care a urmat lansării celui mai scump model fabricat la Mioveni. Până la finele lunii martie, producătorul autohton livrase 5.820 de unităţi viitorilor proprietari.
În 2011, Dacia Duster ocupă poziţia a doua în clasamentul vânzărilor pe modele, indică statistica Asociaţiei locale a Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (care prinde datele aferente lunilor ianuarie şi februarie). România este singura ţară a Uniunii Europene în care un SUV ocupă o poziţie atât de înaltă într-o ierarhie realizată după succesul comercial.
Versiunea cea mai căutată: 16.000 de euro fără opţionale
Datele oferite de Dacia arată că nouă din zece clienţi autohtoni preferă echiparea de top pentru noul lor SUV, iar şapte din zece optează pentru un motor turbodiesel (pe motorină). Pe 59% dintre maşini lucrează sistemul de tracţiune integrală.
Interpretarea acestor informaţii sugerează că românii nu fac economii când îşi cumpără un Duster.
Cea mai ieftină versiune Dacia Duster costă 11.150 de euro. Echiparea de top - Laureate - poate fi achiziţionată cu minimum 13.000 de euro. Acest preţ este pentru motorul pe benzină. Un Duster Laureate dotat cu unitatea 1.5 dCi (motorină) pleacă de la 14.300 de euro. Versiunea în cauză nu are tracţiune integrală. Prezenţa sistemului 4x4 ridică preţul la 16.000 de euro.
Imaginea, la întrecere cu siguranţa
O bună parte a clienţilor modelului Dacia Duster aleg să cheltuiască suplimentar pentru dotări din lista de opţionale. Echi pamentele care, pe de o parte, complimentează