După un important tur al festivalurilor de profil şi cu mai multe premii la activ, un al doilea film românesc regizat pe filieră americană a avut contactul cu publicul cinefil autohton. La un an după ce Florin Şerban lansa Eu când vreau să fluier, fluier, colegul lui de la Columbia University din New York, Bogdan George Apetri, aduce în cinematografe (şi pe Internet) lungmetrajul său de debut, Periferic.
Dramă cu accente de thriller, filmul spune povestea Matildei (Ana Ularu) care, aflată în închisoare de mai bine de 2 ani, primeşte o zi de învoire pentru a merge la înmormântarea mamei sale şi este hotărâtă să nu se mai întoarcă în detenţie. La poarta penitenciarului o aşteaptă un şofer de camion (Ion Sapdaru), cu care negociază să-i aranjeze ieşirea din ţară pe un vapor. Matilda nu are suma de bani pe care i-o cere şoferul, dar promite să facă rost de ea până la sfârşitul zilei. Prima persoană la care apelează este fratele ei Andrei (Andi Vasluianu), pe care îl însoţeşte la înmormântarea mamei lor. Andrei nu are bani să-i dea; în plus, soţia lui, Lavinia (Ioana Flora), nu o înghite pe cumnata sa şi între cele două femei are loc un conflict deschis. După ce pleacă val-vârtej de la parastasul mamei sale, Matilda îl contactează pe Paul (Mimi Brănescu), fostul său iubit, cu care are şi un copil (Timotei Duma). Paul este un proxenet implicat în condamnarea femeii şi îi datorează banii promişi pentru a păstra tăcerea. Cu banii de la Paul, Matilda vrea să-şi ia copilul (aflat la orfelinat) şi, alături de acesta, să plece şi să o ia de la zero în altă ţară. Numai că lucrurile se complică, iar femeia trebuie să ia decizii prin care dimineaţa să o găsească pe vaporul care o va duce spre o viaţă nouă, alături de fiul ei.
Deşi e un debut regizoral, Periferic lasă impresia unei minţi şi a unei mâini sigure în spatele camerei de filmat. Bogdan George Apetri (n. 1