În urmă cu doi ani recrutările, evaluarea angajaţilor şi valorile căutate erau altele decât în prezent
Dacă în perioada de boom recrutările se făceau pe bandă rulantă, angajaţii nu erau evaluaţi după niciun criteriu, salariaţii neperformanţi nu erau luaţi la întrebări, acum aceste lucruri s-au schimbat radical.
"Criza a provocat schimbări la nivel de gândire atât în rândul angajatorilor, cât şi în rândul angajaţilor. Companiile au început să pună accentul pe calitatea serviciilor, ceea ce a dus implicit la necesitatea creşterii performanţei în rândul angajaţilor. De asemenea acestea şi-au reevaluat costurile şi necesarul de angajaţi, au mult mai clar conturate profilele candidaţilor pe care urmează să-i angajeze, au început să dezvolte sisteme de evaluare a performanţelor (în companiile in care acestea nu existau sau erau foarte puţin dezvoltate)", a declarat, pentru Curierul Naţional, Floriana Enescu, managing director Qualia.
Oamenii de la HR - nevoiţi să dezvolte sisteme de evaluare a personalului
Cu toate că se vorbeşte de o scădere a nivelului salarial, la nivel general acesta nu a scăzut. Evident că există companii care au redus salariile, dar, vorbind despre tendinţa generală, aceasta a fost de menţinere. "Ca şi măsură anticriză companiile au preferat să renunţe la angajaţii neperformanţi decât să reducă salariile", a mai spus Floriana Enescu. Există domenii afectate de criză cum ar fi real-estate-ul sau media, unde într-adevar au scăzut salariile, dar în momentul de faţa tendinţa este de creştere. "În ceea ce priveşte departamentele de HR acestea au trebuit să reevalueze necesarul de angajaţi şi să dezvolte sisteme de evaluare a performanţelor (în perioada de dinainte de criză peste 80% din companii nu aveau sisteme coerente de evaluare)", a explicat reprezentantul Qualia.
Companiile vor oameni eficienţi