Compania Ursus Breweries, filiala locală a producătorului de bere SABMiller, a înregistrat o scădere de 8% a volumelor vândute în perioada aprilie 2010 - martie 2011, anul financiar al producătorului, potrivit unui raport intermediar publicat ieri de companie. În document se precizează că piaţa a rămas în recesiune şi a continuat să fie "impactată" de măsurile guvernamentale de austeritate.
"Acestea sunt rezultate intermediare, rezultatele finale pentru anul financiar încheiat vor fi anunţate doar în a doua jumătate a lunii mai. De aceea este prematur să vorbim despre evoluţia companiei în contextul general al pieţei", a spus Gary Whitlie, preşedintele Ursus Breweries, care nu a dat alte detalii privind valoarea vânzărilor.
Dintre companiile care şi-au anunţat până acum rezultatele, scăderea de 8% anunţată în raportul Ursus este cea mai mare din piaţă, dar ea cuprinde şi trei luni din acest an (ianuarie-martie), spre deosebire de competitori care anunţă rezultatele în an calendaristic.
Potrivit datelor Asociaţiei Berarii Româniai, anul trecut piaţa a scăzut cu 3,5%, iar în primele două luni, potrivit calculelor ZF pe baza datelor INS, vânzările au avut o tendinţă uşoară de revenire (plus 0,6%).
Heineken România, spre exemplu, producătorul brandurilor Golden Brau, Ciuc şi Bucegi, şi principalul competitor al Ursus, a anunţat o creştere de 7% a cifrei de afaceri în 2010, la 1,2 miliarde de lei brut (267 milioane de euro), în timp ce volumele vândute s-au majorat cu 6% faţă de 2009. Un alt îmbuteliator, United Romanian Breweries Bereprod (URBB), care are în portofoliu branduri precum Tuborg şi Carlsberg, a înregistrat un avans de 3% al cifrei de afaceri şi de 7% al volumelor, rate de creştere care includ însă şi vânzările de sucuri şi ape. În 2009 URBB a avut o cifră de afaceri netă de 343,4 milioane de lei (82 milioane de euro).
Un alt j