In 2010 in tara s-au vandut circa 1.400 de televizoare 3D, dintre care 200 plasme si restul LCD-uri, arata o cercetare Gfk. Se estimeaza ca, datorita scaderii preturilor acestor terminale, vanzarile vor fi cu cel putin 200% mai mari anul acesta. Samsung, LG, Sony si Panasonic sunt principalii producatori care au venit cu astfel de modele, iar pretul mediu a scazut de la 2.000 euro anul trecut, la circa 1.700 euro in primele doua luni ale anului.
In 2010, in panelul GfK Retail and Technology au fost inregistrate vanzari de aproximativ 1.400 de televizoare 3D. Dintre acestea, numai 200 de bucati sunt plasme, restul LCD. In continuare, dinamica accentuata a acestui segment de nisa a propulsat vanzarile primelor doua luni ale anului 2011 la aproximativ 550 de bucati.
Piata totala de televizoare cu ecran plat (LCD si plasma) in 2010 este estimata in panelul GfK Retail and Technology la 480.000 unitati. Astfel, de la lansarea sa si pana la momentul actual, vanzarile de televizoare 3D au crescut gradual, atingand o valoare totala de 3,7 milioane euro. Pretul acestor aparate ramane in continuare foarte ridicat - 1.690 de euro in ianuarie - februarie 2011, dar este in scadere de la aproximativ 2.000 euro anul trecut.
"In acest context, putem spune ca interesul pentru 3D se va mentine si anul acesta. Cel mai probabil, in Romania ne putem astepta la un volum de cel putin trei ori mai mare decat cel inregistrat in anul 2010", e de parere Ciprian Hatneanu, director GfK Retail and Tehnology Romania.
Vanzarile de televizoare 3D sunt in crestere, insa volumele sunt departe de cele din Germania unde s-au inregistrat vanzari de 200.000 televizoare 3D si se asteapta ca volumul pentru anul 2011 sa depaseasca un milion de astfel de produse.
Cu toate acestea, piata atat la nivel global, cat si local va ramane una de nisa. In acest sens, va