Producătorul de echipamente electrice şi energie Electromagnetica Bucureşti (ELMA) şi-a propus ca până în anul 2015 să ajungă unul dintre jucătorii importanţi de pe piaţa corpurilor de iluminat cu LED din România prin atingerea unei cote de 15% şi a unor vânzări de 10 mil. euro.
"Anul trecut am început să proiectăm şi să realizăm primele corpuri de iluminat cu LED, o tehnologie nouă care conduce la economii de energie electrică. Acest sistem consumă cu 30% până la 50% mai puţină energie electrică decât un neon şi faţă de becurile normale nici nu mai vorbim", a declarat Eugen Scheuşan, directorul general al Electromagnetica.
Durata de viaţă a acestor produse este de asemenea de circa 10 ori mai mare decât în cazul neoanelor, dar şi preţul lor este mai ridicat.
Compania a livrat deja câteva sute de sisteme de iluminat cu LED pentru iluminatul stradal, pentru magazinele de bricolaj Dedeman, interes ridicat pentru acest tip nou de tehnologie existând şi din partea benzinăriilor şi centrelor comerciale, potrivit reprezentanţilor companiei. Vânzările Electromagnetica pe acest segment se ridică în prezent la circa 1,2 mil. euro anual.
Activitatea de producţie a Electromagnetica reprezintă circa o treime din cifra de afaceri de anul trecut, de 474 mil. lei (115 mil. euro), restul fiind reprezentat de furnizarea de energie şi o mică parte de activitatea de închiriere din cadrul Electromagnetica Business Park.
Firma exportă 70% din producţie, iar principalele pieţe sunt Germania, Italia şi Franţa.
Electromagnetica deţine 10 microhidrocentrale pe râul Suceava cu o putere instalată de aproape 6 MW şi doreşte ca în următorii 10 ani să mai construiască încă 10 microhidrocentrale în cadrul unor investiţii de 25-30 mil. euro.
În fiecare an compania alocă între 2 şi 3 mil. euro din profitul realizat pentru producţia de ener