70% din activitatea de producţie a Electromagnetica este axată pe export, iar compania a atacat recent şi piaţa corpurilor de iluminat LED
Societatea operează 10 microhidrocentrale în nordul ţării, încasând în acelaşi timp aproximativ un milion de euro din chirii
Cu toate acestea, profitul net s-a redus cu 8% în 2010 faţă de 2009, la 26,2 milioane lei, marja de profitabilitate fiind scăzută
Electromagnetica SA Bucureşti (ELMA) a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 474 milioane lei, în creştere cu 18% comparativ cu valoarea din 2009, şi un profit net de 26,2 milioane lei, cu circa 8% mai mic. În Adunarea Generală a Acţionarilor de săptămâna trecută a fost aprobat şi bugetul pentru anul în curs. Astfel, potrivit acestuia, compania mizează pe afaceri de 400 milioane lei, mai mici cu peste 15%, şi un profit brut de 17 milioane lei, de la 31,3 milioane lei în 2010. Eugen Scheuşan, directorul general al societăţii, a explicat în cadrul unei conferinţe de presă că bugetarea este conservatoare şi are în vedere doar o creştere uşoară peste ţintele bugetate în anul precedent. Estimările personale ale directorului companiei pentru rezultatele din primul trimestru al acestui an sunt pentru o menţinere la valori apropiate ale profitului şi vânzărilor cu cele de anul trecut. Scheuşan nu a citat vreun raport financiar, însă la nivel de percepţie informaţiile par a converge către această concluzie. "Pe T1 stăm bine. Cam la nivelul din T1 din 2010. Atât la cifra de afaceri, cât şi la profit. Din operarea zilnică nu am sesizat diferenţe semnificative faţă de activitatea de anul trecut", a afirmat Scheuşan.
Electromagnetica se menţine astfel în limite prudenţiale, marjele de profit reduse fiind compensate de un nivel de îndatorare apropiat de zero, care induce riscuri limitate pentru acţionari. "Nu avem datorii pe termen lung. Am făcut din asta