Vânzările de televizoare de nouă generaţie (LCD, cu plasmă sau LED) care pot reda şi conţinut tridimensional (3D) au avansat pe piaţa din România, ajungând în primele două luni din acest an la o pondere de peste 3% din valoarea achiziţiilor făcute de români, potrivit unui studiu realizat de compania de analiză GfK România.
Dacă în urmă cu un an acest segment de piaţă nu exista, în primele două luni din 2011 aproximativ 600 din cele peste 80.000 de televizoare vândute în România au fost compatibile cu tehnologia 3D, a declarat Ciprian Hătneanu, director retail şi tehnologie în cadrul GfK România.
În anul 2010 dintre 480.000 de televizoare vândute, doar 0,3% (1.440) au fost 3D, iar vânzările au crescut progresiv, pe măsură ce producătorii au lansat echipamentele pe piaţa locală, potrivit datelor GfK. Compania de analiză raportează datele pe baza informaţiilor colectate dintr-un panel de magazine considerat reprezentativ. În perioada ianuarie-februarie 2010 nu s-a vândut niciun televizor 3D, însă după ce produsele au fost lansate pe piaţă începând cu luna aprilie, în septembrie 2010 deja 2,6% din valoarea vânzărilor TV era reprezentată de acest tip de produse. În decembrie 2010 ponderea televizoarelor 3D a crescut la 2,1% pentru ca în ianuarie 2011 aceasta să ajungă la 2,7%, iar în februarie 2011 la 3,5%. Potrivit acestor date în primele două luni din acest an românii au cheltuit aproape un milion de euro pe televizoare compatibile 3D.
Pe de altă parte, reprezentanţele locale ale producătorilor de televizoare estimează că în acest an s-ar putea vinde în România circa 8.000 de TV-uri 3D. Preţul televizoarelor 3D variază între 3.000 şi 24.000 de lei, în funcţie de diagonală şi tehnologie (LCD, plasmă sau LED).
Momentan niciun operator de servicii TV din România nu transmite canale în format 3D, astfel că pentru a vizualiza conţinut tridimensional