Anul trecut, ţara noastră s-a aflat pe locul 3 în topul statelor cu cele mai multe branduri nou intrate pe piaţă
Mai este loc de expansiune, în condiţiile în care doar 7% din comercianţii analizaţi sunt prezenţi pe piaţa locală
Problemele lor sunt numărul de spaţii limitate şi magazinele online
Retailerii internaţionali sunt din ce în ce mai mult interesaţi de România, anul trecut ţara noastră aflându-se pe locul trei în topul statelor cu cele mai multe branduri nou intrate pe piaţă, potrivit unui studiu al CBRE. În acelaşi timp, mai este loc de expansiune, în condiţiile în care numai 21 din cele 300 de companii analizate sunt prezente pe piaţa locală. Anul trecut, cele mai multe magazine au fost deschise în India şi Turcia, care se plasează înaintea ţării noastre, întrucât cererea internă a clasei de mijloc nou formată este, în aceste ţări, în continuă creştere.
"Ţări precum Emiratele Arabe Unite, Kuweit, Irlanda sau Belgia se plasează pe poziţii similare cu România", potrivit raportului "How Global is The Business of Retail", la care au participat peste 300 de retaileri din 73 de ţări de pe întreg globul.
Cel mai bine reprezentaţi sunt retailerii din sectorul fashion & denim
În ceea ce priveşte prezenţa comercianţilor internaţionali, România se plasează pe locul 33 din cele 73 de ţări analizate. Dintre aceştia, cel mai bine reprezentaţi sunt comercianţii din sectorul fashion & denim, urmaţi de comercianţii cu domenii de activitate specifice. "Chiar dacă am asistat la o întărire a prezenţei comercianţilor de lux în ultimele 12 - 18 luni, în continuare există loc pentru expansiune, în condiţiile în care doar 7% din această categorie de comercianţi analizaţi sunt prezenţi şi în România", potrivit analizei citate.
56% din comercianţi folosesc franciza
Francizele reprezintă o metodă de operare