Ambiţiosul proiect european de infrastructură a intrat în prima fază a construcţiei, după 25 de ani de negocieri între Roma şi Viena.
Tunelul alpin de 55 de kilometri va lega capitala Tyrolului, Innsbruck, de cea a provinciei italiene germanofone, Alto Adige, Bolzano. Odată finalizat, va fi al doilea tunel cel mai lung din lume, după tunelul Saint Gothard din Elveţia şi va permite realizarea unei linii feroviare de mare viteză Berlin-Palermo, dublarea cantităţii de marfă transportate şi rezolvarea unor probleme de mediu.
Comisarul european pentru transport, Siim Kalas declara: „Tunelul Brenner Base este piesa principală din acest proiectul european prioritar. Este vorba despre o cale ferată de 2.200 de kilometri care va lega Germania de Italia. Până acum s-au făcut deja progrese mari la Nord şi la Sud de coridorul Brenner. Aici lucrările trebuie să se concentreze pe rutele de acces dinspre Munchen şi Verona. Nu mai putem continua să fim dependenţi de petrol. Uniunea Europeană s-a angajat să reducă emisiile de gaze de seră cu 80 % până în 2050. Pentru a atinge acest obiectiv, transporturile vor trebui să taie emisiile cu cel puţin 60 %, în comparaţie cu nivelul din 1990”.
Tunelul este creat pentru a diminua traficul prin Pasul Brenner, punct de trecere important între Nordul şi Sudul Alpilor, la 2025 de metri altitudine. Calea ferată a fost construită între 1860 şi 1867 de austrieci. Are viraje foarte strânse şi nu permite trenurilor să circule cu viteză.
În prezent este nevoie de două ore pentru a trece Pasul Brenner, perioadă care se va reduce la 50 minute, când va fi gata tunelul. Magazin European cu Andreea Pietroşel
Ambiţiosul proiect european de infrastructură a intrat în prima fază a construcţiei, după 25 de ani de negocieri între Roma şi Viena.
Tunelul alpin de 55 de kilometri va lega capitala Tyrolului, Innsbruck, de