"L"Oreal" SA, cel mai mare producător mondial de cos-metice, a raportat o cifră a vânzărilor peste estimări pentru primul trimestru din 2011, iar în condiţiile date, grupul francez estimează că anul acesta va avea o evoluţie superioară pieţei în care activează.
Potrivit anunţului făcut ieri, vânzările companiei cu sediul în Paris au sporit cu 9,3% în primele trei luni din 2011, în ritm anual, ajungând la 5,16 miliarde euro. Analiştii aşteptau vânzări de numai 5,03 miliarde euro.
Dacă se exclud achiziţiile şi fluctuaţiile de schimb valutar, vânzările companiei au crescut cu 5,8%.
Cea mai importantă creştere a vânzărilor "L"Oreal" a fost înregistrată pe piaţa Americii de Nord: +12%, la 1,1 miliarde euro. Evoluţii pozitive au fost obţinute şi pe pieţele din America Latină, Asia, Africa şi Orientul Mijlociu. Pe pieţele emergente, vânzările companiei au crescut cu 17,2%, la 1,83 miliarde euro. În schimb, cererea din Europa nu s-a redresat.
Divizia de produse de larg consum din cadrul "L"Oreal" şi-a majorat vânzările cu 9,4%, la 2,58 miliarde euro, în baza cererii din America Latină şi Asia. Vânzările diviziei de lux au sporit cu 10%, la 1,12 miliarde euro. Divizia de produse profesionale şi-a majorat vânzările cu 9,6%, la 716 milioane de euro.
Conform reprezentanţilor "L"Oreal", piaţa globală a cosmeticelor va creşte cu 3-4% în 2011. Aceştia sunt de părere că societatea a avut un start bun în 2011, ceea ce îi va permite să-şi realizeze ţintele de vânzări şi profit. Jean-Paul Agon, directorul executiv al "L"Oreal", a declarat că, în pofida perspectivelor nesigure privind dobânzile, rezultatele obţinute de compania franceză în primul trimestru au alimentat încrederea în capacitatea acesteia de a-şi consolida poziţia la nivel mondial.
ALINA VASIESCU "L"Oreal" SA, cel mai mare producător mondial de cos-metice, a raportat o cifră a vânzărilo