Gerard Chandran, managing director al Kraft Foods România, compania care are în portofoliu branduri precum Milka, Jacobs sau Poiana, spune că începutul de an nu a adus revenirea pieţelor pe care activează şi că până acum nici nu sunt semne notabile care pot aduce o schimbare a acestei situaţii.
Chandran a preluat conducerea celui mai mare jucător din piaţa ciocolatei şi a cafelei de aproape un an într-o perioadă foarte delicată pentru aceste segmente de bunuri de larg consum.
"Cea mai mare parte a timpului am lucrat în India. Am lucrat pentru o companie de cosmetice. În perioada 1995-2002 am fost director de vânzări pentru Gillette, moment în care am decis să plec în Africa de Sud. În momentul în care Gillette a fost preluat de către Procter & Gamble m-am întrebat care sunt oportunităţile pentru mine, iar în octombrie 2006 m-am alăturat echipei Kraft. Nu sunt diferenţe majore între a lucra în industria cosmeticelor şi cea a dulciurilor. Vorbim de bunuri de larg consum, cu mici diferenţe în ceea ce priveşte rularea stocurilor. În 2010 m-am uitat după o piaţă nouă, iar România a fost posibilitatea la acel moment", spune şeful Kraft Foods România.
În momentul în care Chandran a decis să facă această schimbare de carieră, România trecea prin cel de-al doilea an de criză care şi-a pus amprenta pe consumul de cafea şi de ciocolată al populaţiei chiar mai rău decât în 2009.
"Anul trecut piaţa cafelei a înregistrat o scădere de circa 15%, iar cea a ciocolatei s-a redus cu 18%. A fost o provocare majoră, dar dacă pot spune aşa a fost o provocare cu care s-au confruntat toţi din piaţă."
Promovare şi produse noi
Concomitent cu scăderea cererii, un alt factor a pus presiune asupra afacerilor Kraft şi a pieţei în general. Preţul pe tona de cacao a ajuns anul acesta la maximul ultimilor 33 de ani.
De exemplu, potrivit informaţi