Având experienţa unor contracte extrem de păguboase pentru statul român, cum e cel aferent Autostrăzii Transilvania, Ministerul Transporturilor a decis fixarea unor standarde de cost clare pentru firmele care şi-au adjudecat proiectarea şi execuţia următoarelor tronsoane de autostradă de pe aşa-numitul Coridor 4 – un traseu rutier menit să facă legătura cu autostrăzile vest-europene. Pentru sectoarele de autostradă Timişoara - Lugoj sau Lugoj - Deva firmele nu vor avea dreptul să solicite suplimentări de contract mai mari de 10% din valoarea stabilită iniţial, iar pentru fiecare zi de întârziere vor plăti penalităţi usturătoare.
O schimbare de abordare la Ministerul Transporturilor
Pentru că la contractele anterioare de realizare de autostradă s-a confruntat frecvent cu situaţii în care executanţii au solicitat şi obţinut majorări succesive ale valorilor de contract stabilite iniţial, prin tot felul de tertipuri juridice ce au speculat la virgulă deficienţele contractelor, Ministerul Transporturilor a decis că măcar acum se impune schimbarea politicii de abordare a contractelor de acest gen.
Aşa că, pentru cei 183 de kilometri de autostradă de pe Coridorul 4, care includ tronsoanele Timişoara - Lugoj şi Lugoj - Deva, Ministerul Transporturilor a anunţat că nu este admisă depăşirea cu mai mult de 10% a valorii lucrării stabilite iniţial prin contract.
Mai mult, pentru depăşirea termenului scadent de finalizare a lucrării firmele contractante vor fi obligate să plătească penalităţi de 0,1% din valoarea de contract pentru fiecare de zi de întârziere. Ceea ce înseamnă că, dacă depăşesc cu trei ani termenul scadent, pot să nu mai primească niciun ban de la statul român pentru lucrările prestate.
Pentru aceste tronsoane de autostradă se va lucra etapizat, iar neîncadrarea în etapel