Fiat a anuntat ca va mai plati 1,27 miliarde dolari pentru a prelua inca 16% din Chrysler, astfel incat participatia ajunge la 46%, noteaza AFP. Daca totul merge bine, Fiat va detine pachetul majoritar de actiuni la Chrysler inca de anul acesta. Fiat si-a marit progresiv participatia la Chrysler, de la 20% in 2009, iar compania americana s-a redresat, dupa ce a fost la un pas de lichidare.
Fiat si-a majorat recent de la 25%, la 30% participatia la Chrysler, iar acum s-a semnat acordul pentru a se ajunge la 46%. Daca tintele financiare vor fi atinse - la fel cum s-a intamplat pana acum - la finele anului Fiat va ajunge sa aiba 51% din actiunile Chrysler.
Al treilea mare constructor auto american a fost salvat de la faliment in 2009 datorita unor ajutoare de peste 7 miliarde dolari venite de la guvernele din SUA si Canada. Fiat a batut palma cu Chrysler si pune deja la dispozitie tehnologia si mai ales motoarele economice, pentru a fi utilizate in gama americanilor. Italienii au reintrat pe piata americana unde vor sa ajunga sa vanda sute de mii de masini anual, iar Chrysler va schimba radical gama marcilor italiene.
Astfel, gama Lancia va fi reinnoita cu ajutor de la diviza de desgin a Chrysler, iar americanii vor ajuta Fiat sa creeze primele SUV-uri ale Alfa Romeo si Maserati. Fiat a anuntat ca va mai plati 1,27 miliarde dolari pentru a prelua inca 16% din Chrysler, astfel incat participatia ajunge la 46%, noteaza AFP. Daca totul merge bine, Fiat va detine pachetul majoritar de actiuni la Chrysler inca de anul acesta. Fiat si-a marit progresiv participatia la Chrysler, de la 20% in 2009, iar compania americana s-a redresat, dupa ce a fost la un pas de lichidare.
Fiat si-a majorat recent de la 25%, la 30% participatia la Chrysler, iar acum s-a semnat acordul pentru a se ajunge la 46%. Daca tintele financiare vor fi atinse