Un proiect de hotărâre de consiliu general prevede ca şoferii care parchează ilegal în oricare dintre sectoarele Capitalei să plătească un tarif uniform pentru recuperarea autovehicului. Dacă proiectul se aprobă, falimentul firmelor care se ocupă în prezent de ridicarea maşinilor este aproape, deoarece taxa percepută nu le va mai aduce niciun profit.
Proiectul, iniţiat de conisilierul general Horia Scarlat, prevede ca autoturismul care este parcat neregulamentar şi care opturează traficul rutier sau accesul în instituţiile publice să fie blocat. Potrivit actului, dacă până la ora 22.00 a zilei în curs, proprietarul nu achită toate taxele aferente deblocării, vehiculul va fi deblocat, ridicat, transportat şi depozitat într-un spaţiu special amenajat.
De asemenea, pentru recuperarea lui, proprietarul maşinii cu masa de sub 2.500 de kilograme va plăti 150 de lei, cei cu vehicule de până în 4.000 de kilograme vor plăti 210 lei, iar cei cu maşini de mare tonaj vor plăti 270 de lei. Se va taxa şi ziua de depozitare cu câte 50, 70, respectiv 100 de lei.
„Am stabilit acest tarif în funcţie de gradul de suportabilitate al populaţiei. În alte ţări, unde salariul mediu este în jur de 2.500 de euro, această taxă este de 100 de euro. La noi s-a ajuns ca un om să-şi dea tot salariul pentru a-şi putea recupera maşina”, a declarat, pentru „Adevărul de Seară”, Horia Scarlat. De asemenea, proiectul prevede ca primăriile de sector să asigure firmei de ridicări de maşini un spaţiu de depozitare precum şi paza acestui spaţiu. Maşinile vor fi deblocate şi eliberate în fiecare zi, în intervalul orar 8.00-22.00, mai puţin duminica, când programul este de la 8.00 la 14.00.
„Ar însemna să lucrăm cu bani de acasă”
Patronii firmelor care se ocupă cu ridicatul maşinilor au şi ei socotelile lor şi spun că impunerea unui tarif atât de mic face imposibilă d