Până în prezent, pe piaţa locală, s-au vândut astfel de dispozitive în valoare de 3,7 milioane euro
Cel mai ieftin produs costă 4.000 lei, în timp ce cel mai scump ajunge la peste 20.000 lei
Principala problemă a companiilor din domeniu este lipsa transmisiunilor 3D
Deşi a fost introdusă pe piaţa locală anul trecut, tehnologia 3D atrage destul de mult românii, mai ales când este vorba de televizoare. Astfel, potrivit GfK, anul 2010 a reprezentat debutul pe piaţa românească a unei tehnologii foarte noi - 3D, iar până în momentul de faţă, această piaţă a ajuns la 3,7 milioane de euro. Prezentă la nivel global în cadrul mai multor categorii de produse, cum ar fi camerele video, camerele foto şi televizoarele, în România această tehnologie a fost promovată exclusiv prin intermediul televizoarelor cu ecran plat.
1.400 televizoare 3D, vândute în 2010
În 2010 în panelul GfK Retail and Technology au fost înregistrate vânzări de aproximativ 1.400 de televizoare 3D. Dintre acestea, numai 200 de bucăţi sunt plasme, restul LCD.
În plus, în primele două luni din 2011 au fost vândute aproximativ 550 de bucăţi. "De la lansarea sa şi până la momentul actual, vânzările de televizoare 3D au crescut gradual, atingând o valoare totală de 3,7 milioane euro. Preţul acestor aparate rămâne în continuare foarte ridicat - 1.690 euro în ianuarie-februarie 2011, dar este în scădere de la aproximativ 2.000 euro anul trecut", se arată într-un comunicat de presă al companiei de cerere de piaţă.
Interesul pentru 3D se va menţine şi în 2011. "Cel mai probabil, în România ne putem aştepta la un volum de cel puţin trei ori mai mare decât cel înregistrat în anul 2010", afirmă Ciprian Hatneanu, director GfK Retail and Tehnology România. Această tendinţă este în linie cu evoluţia vânzărilor la nivel european. De exemplu, numai în Germania, anul t