Patru firme româneşti au câştigat, de-a lungul ultimilor cinci ani, contracte cu CNADNR a căror valoare, de peste 1,66 miliarde de euro fără TVA, depăşeşte 1% din PIB-ul României. În ciuda crizei, anii electorali 2008-2009 au fost cei mai profitabili pentru afacerile regilor asfaltului. Mare parte a acestor sume nu au mers către construcţia de drumuri şi autostrăzi, ci către "plombarea" şi întreţinerea multianuală a celor existente.
Aparent, Ministerul Transporturilor pare a se lepădă de Umbrărescu, Besciu şi Căşuneanu şi le reziliază contractele de pe un tronson al autostrăzii Bucureşti-Braşov.
Pe de altă parte, firmele controlate de regii asfaltului, cu excepţia celei a lui Costel Căşuneanu, dar incluzând-o pe cea a lui Nelu Iordache, se numără printre câştigătorii licitaţiilor de pe Coridorul IV, finanţat preponderent cu bani de la Uniunea Europeană.
Gândul vă prezintă istoria afacerilor pe care regii constructorilor autohtoni le-au derulat cu partenerul lor tradiţional, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), şi sumele vehiculate de aceştia.
CLICK PENTRU A MĂRI
Constructor de un miliard de euro
Ultimii cinci ani au fost deosebit de profitabili pentru omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, care controlează companiile Spedition UMB SRL şi SC Tehnostrade SRL. Afacerile sale cu CNADNR din această perioadă se ridică la peste 940 de milioane de euro.
Numai anul acesta, firmele sale au câştigat patru contracte care totalizează peste 78 de milioane de euro, fără TVA, în condiţiile în care anul precedent nu se mai numărau printre puţinii aleşi care intrau în parteneriat cu statul. Cel mai important contract, în valoare de 25.743.085 de euro, presupune reabilitarea unei porţiuni a DN1H dintre Zalău şi Aleşd. Asocierea dintre cele două firme controlate de Umbrărescu a mai câştigat în 2011 contrac