Intr-o lume a valorilor perisabile si a comportamentelor caduce, Viorel si Oana si-au creat propriul spectacol. Ieftin si pe intelesul tuturor. Trecerea lor din categoria amatorilor in cea a profesionistilor mi se pare un act modest, dar necesar, de reparatie morala. Dupa Prince, Bono, Sting, Madonna, Shakira si Beyoncé, s-a implinit vremea faimei si pentru unii dintre locuitorii acestor frumoase picioare de plai. Celebritatea si formula ei au fost atent prelucrate de marele si harnicul popor american, dar a sosit clipa ca unele din semintiile nestiute ale Estului sa demonstreze ca vesnicia nu s-a nascut la New York ori in L.A., ci intre meandrele concretului. Una din conditiile esentiale ale glorificarii este preschimbarea sau transformarea numelui. In trecerea fiintei de la zero la erou, prefacerea numelui are rosturi multiple si complicate, dar, in fond, numele de "scena" trebuie sa fie scurt, elocvent (sa graiasca de la sine, adica) si simbolic. Scurt, pentru ca memoria multimii nu bate prea departe, elocvent, intrucit, nu-i asa?, pe om il recomanda "numele si talentul" si simbolic, deoarece tuturor le place ca numele sa aiba o insemnatate, sa transmita in chip spontan si percutant esenta tare de vedeta. O scurta trecere in revista sprijina teoria mutatiei numelui. Moni si Iri, Oana si Pepe, Bianca si Bote, Cruduta si Leo, toate sint exemple recente, care arata ca mentalul colectiv este pregatit sa accepte eternizarea exemplarelor de exceptie, numai daca si numele trece prin furcile caudine ale stardomului. De mai multa vreme urmaresc cu pasiune de entomolog comportamentul unei noi specii de wannabes pe care drumul sinuos al faimei o tot lasa in urma, in ciuda eforturilor sustinute ale respectivelor creaturi de a tine pasul cu evolutia. Cind scriu "specie noua", am in vedere o mutatie produsa in corpul spiritual al unor fiinte omenesti care s-ar da peste cap, doa