Din marea de mailuri tip newsletter care imi scalda periodic inbox-ul, acum 10 minute mi-a zgariat retina un titlu alarmant: “Dupa ce s-a prabusit in 2010, disponibilitatea de cumparare a romanilor s-a stabilizat la un nivel foarte scazut“. Ce mi-a trecut prin minte in secundele de dupa lecturarea titlului? Prima reactie a fost in stilul “Amintirilor din copilarie”… iaca pozna! A doua a fost pe filiera burtierelor de la OTV… soc, senzational! A treia a fost tipic ardeleneasca… hai, noah! Iar ultima, expresia felului meu obisnuit de a aborda stirile bazate pe statistici… yeah, right!!! Desi am o gena dominanta mostenita direct de la Toma Necredinciosul, mi-am impus de-a lungul timpului sa acord totusi prezumtia de nevinovatie. In cazul de fata, sa dau o sansa articolului cu pricina sa ma convinga! Si ce argumente am primit?
1. informatia este concluzia studiului EURO Climate efectuat de GfK in Austria, Bulgaria, Cehia, Franta, Germania, Italia, Marea Britanie, Polonia, Romania si Spania, pentru primul trimestru din 2011;
2. “disponibilitatea de cumparare” este un indicator calculat pentru fiecare tara vizata de studiu; la noi, se pare ca in martie era de -35,1 puncte, pe cand austriecii au valori de 30,9 si nemtii de 34,3;
3. starea de spirit a consumatorilor europeni este dominata, in prezent, de cresterea inflatiei si de cotele inalte ale datoriei publice.
… toata lumea sa se ridice si sa aplaude timp de cinci minute! Ok, am glumit, puteti aplauda si stand pe scaun! Sau si mai bine, puteti sa imi explicati si mie de ce ar trebui sa inghit pe nemestecate genul asta de informatii.
1. Pentru ca asa zice GfK? Daa, stiu ca ne place mult si apreciem in mod special tot ce vine de la institutii, organizatii si alte structuri investite cu aura de autoritate incontestabila intr-un domeniu. Doar se asteapta de la noi sa ne alegem pasta de dinti