Pentru ce au primit regii asfaltului 1,6 miliarde de euro de la statul roman. Harta banilor. Patru firme romanesti au castigat, de-a lungul ultimilor cinci ani, contracte cu CNADNR a caror valoare, de peste 1,66 miliarde de euro fara TVA, depaseste 1% din PIB-ul Romaniei. In ciuda crizei, anii electorali 2008-2009 au fost cei mai profitabili pentru afacerile regilor asfaltului. Mare parte a acestor sume nu au mers catre constructia de drumuri si autostrazi, ci catre "plombarea" si intretinerea multianuala a celor existente. Aparent, Ministerul Transporturilor pare a se lepada de Umbrarescu, Besciu si Casuneanu si le reziliaza contractele de pe un tronson al autostrazii Bucuresti-Brasov. Pe de alta parte, firmele controlate de regii asfaltului, cu exceptia celei a lui Costel Casuneanu, dar incluzand-o pe cea a lui Nelu Iordache, se numara printre castigatorii licitatiilor de pe Coridorul IV, finantat preponderent cu bani de la Uniunea Europeana, scrie Gandul.
Sorin Ovidiu Vintu, traseul gestionarului din Roman care s-a vrut stapanul Romaniei. Arestarea de ieri a lui Sorin Ovidiu Vintu este un alt episod din viata tumultoasa a unui afacerist controversat: puscarie, doua divorturi, o afacere cu peste 300.000 de pagubiti. Vorbeste cu pauze intre propozitii si pare ca isi alege cu atentie cuvintele. Discursul sau se vrea o combinatie intre sfaturile unui economist, povata unui batran intelept si cuvantarea unui corporatist. La doua-trei fraze planteaza cate o formula reverentioasa: "stimabile", "excelenta". Pe apropiati ii alinta: "golanas mic", "tati", "tinerelule". Cel putine asa reiese din stenogramele procurorilor. Lui Sorin Ovidiu Vintu nu-i place sa vorbeasca despre perioada de dinainte de Revolutie. "Imi place sa-mi amintesc doar ca eram tanar", le declara jurnalistilor, intr-un articol publicat de revista Capital. In ianuarie 2002, in prima aparitie tel