Interesul românilor faţă de mărcile nipone din piaţa second-hand autohtonă a scăzut cu peste 15%. Ofertele postate pe auto.ro pentru Toyota, Mitsubishi, Nissan, Honda, Mazda şi Suzuki au fost accesate, în total de 317.180 de ori, în intervalul 11 martie - 11 aprilie, cu 15,2% mai puţin decât în intervalul 7 februarie - 10 martie, arată auto.ro.
Toyota, în topul pierzătorilor
Marca japoneză care a avut cel mai mult de suferit în piaţa auto second-hand este Toyota, care a înregistrat o scădere de peste 25% a accesărilor, urmată de Honda - 17,7% şi Mitsubishi cu o scădere de 16,9%. Nissan şi Mazda au fost mărcile nipone cel mai puţin afectate de această tendinţă, scăzând cu 5, respectiv 9,8%. Deşi interesul românilor pentru maşinile japoneze a scăzut, preţul mediu al unui automobil de fabricaţie niponă a crescut în luna martie cu 30 de euro faţă de luna februarie, până la 7232 de euro, potrivit datelor Auto.ro. Cea mai scumpă marcă niponă rămâne Toyota, cu un preţ mediu de 9.917 euro atins în luna martie, pe auto.ro, iar cea mai ieftină, Suzuki, 5052 euro.
Consumul contează mai mult decât performanţa
GfK România a realizat, cu ceva timp în urmă, o radiografie a pieţei auto, pe baza datelor culese în 2010 pentru GfK MotoBus, un instrument de cercetare continuă care monitorizează piaţa auto din România. Din februarie 2011, GfK Motobus are şi o secţiune bianuală dedicată analizei pieţei asigurărilor auto.
Principalele concluzii ale studiului arată că, în medie, în anul 2010, intenţia de cumpărare a unui automobil pentru următoarele 6 luni este de 5% la nivelul întregii populaţii. Acest procent este comparabil cu cel înregistrat în 2009 - de 6% - dar în scădere faţă de 2008, când 9% declarau acelaşi lucru. Anul trecut, procente mai mari pentru intenţia de achiziţionare se înregistrau în Oltenia (12%) şi în rândul celor