Cazul agenţiei Ecorustica House era cunoscut la nivelul conducerii Asociaţa Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT), care a atras atenţia, în mai multe rânduri, că potenţialii clienţi ar putea fi înşelaţi.
Firma Ecorustica House face obiectul unei anchete a Poliţiei după ce peste 100 de persoane au reclamat că au dat banii pentru excursii în care nu au mai plecat.
ANAT reînnoieşte recomandarea ca turiştii români să nu achizţioneze oferte de tip „chilipir“ de la firme fantomă, deoarece asemenea oferte nu au suport real pe piaţa turistică. „Ne vom continua campania de eliminare din piaţă a infractorilor care, prin activitatea lor, afectează imaginea agenţiilor de turism care, prin activitatea lor, afectează imaginea agenţiilor de turism. Am solicitat insistent ministerului modificarea legilor în vigoare pentru ca la acordarea licenţei să ni se ceară şi nouă avizul“, a arătat preşedintele ANAT, Corina Martin.
Ea a precizat că turiştii ar trebui să achiziţioneze servicii de la agenţiile care au afişat logo-ul ANAT pe uşa sediului, precum şi bannerul cu sigla ANAT pe site-ul propriu.
Cum să te fereşti de capcane
Turiştii sunt sfătuiţi să se asigure prin încheierea contractului de prestări servicii cu agenţia de turism de la care achiziţionează servicii turistice şi să verifice existenţa poliţei de asigurare a acesteia, conform legislaţiei în vigoare.
Cei care fac rezervări online ar trebui să verifice dacă regăsesc pe site datele de identificare ale societăţii comerciale, numărul licenţei de turism emise de MDRT şi data expirarii acesteia .