Cât de important este să ai pneurile umflate la presiunea nominală? Extrem de important, din cauza mai multor aspecte: securitatea rutieră e mai bună, consumul de combustibil e redus, iar uzura pneurilor este în limite normale. Totuşi, majoritatea covârşitoare a şoferilor din Europa nu acordă atenţie acestui "detaliu": presiunea în pneuri.
În 2010, în urma controlului efectuat pe mai mult de 38.000 de maşini din 9 ţări europene, cei de la Bridgestone au realizat un studiu referitor la consecinţele utilizării maşinii cu pneuri dezumflate.
Pe lângă creşterea riscului de producere a accidentelor şi uzura prematură a pneurilor, o implicaţie foarte importantă ţine de creşterea consumului de carburant, arată mediafax.ro.
Astfel, în 2010 s-a ajuns la concluzia că 71% dintre şoferii europeni conduc maşini având pneurile umflate sub limita normală sau chiar dezumflate.
Prin urmare, s-a calculat că, doar anul trecut, au fost consumate peste 2 miliarde de litri de carburant degeaba, iar emisiile de CO2 au fost cu 4,8 milioane de tone mai multe decât dacă pneurile ar fi fost umflate la presiunea nominală.
Ceea ce înseamnă aproape 2 g/km emisii CO2 pentru fiecare maşină din Europa.
Cât de important este să ai pneurile umflate la presiunea nominală? Extrem de important, din cauza mai multor aspecte: securitatea rutieră e mai bună, consumul de combustibil e redus, iar uzura pneurilor este în limite normale. Totuşi, majoritatea covârşitoare a şoferilor din Europa nu acordă atenţie acestui "detaliu": presiunea în pneuri.
În 2010, în urma controlului efectuat pe mai mult de 38.000 de maşini din 9 ţări europene, cei de la Bridgestone au realizat un studiu referitor la consecinţele utilizării maşinii cu pneuri dezumflate.
Pe lângă creşterea riscului de producere a accidentelor şi uzura prematură a pneurilor, o implicaţie foarte importantă