Ministrul Educaţiei, Daniel Funeriu, a susţinut, ieri, că raportul privind învăţământul din statele Uniunii Europene arată clar că vechiul sistem de învăţământ din România şi-a atins potenţialul maxim şi nu mai putea funcţiona, iar legea educaţiei vine să reformeze educaţia, s-o modernizeze, citează Mediafax. "Raportul european privind sistemul de învăţământ din statele membre ale Uniunii Europene are ţinte foarte clare pentru anul 2020. Sunt unele diferenţe faţă de ceea ce este în România. Acest lucru dovedeşte foarte clar ceea ce eu am subliniat de foarte multe ori, şi anume aceea că vechiul sistem de învăţământ şi-a atins maximum de potenţial şi nu mai putea funcţiona", a declarat ministrul Daniel Funeriu. El a precizat că România a făcut progrese importante în ceea ce priveşte reducerea abandonului şcolar. "Pentru prima dată putem vorbi de scăderea abandonului şcolar de la 22%, la 16,6%, faţă de media europeană care este de 14%. Legea educaţiei prevede obligativitatea clasei pregătitoare, iar aducerea copiilor mai devreme la şcoală, aşa cum se întâmplă în majoritatea ţărilor din Occident, este dovedit că scade abandonul şcolar", a mai spus ministrul Educaţiei.
"O mai bună organizare la nivel local este cheia aducerii copiilor la şcoală"
De asemenea, programele sociale reprezintă un alt factor important pentru reducerea abandonului şcolar, la fel şi descentralizarea. "O mai bună organizare la nivel local este cheia aducerii copiilor la şcoală. Sigur că multe rezultate ale reformei în educaţie se vor vedea treptat. Dar ceea ce pot spune ferm este faptul că în mandatul meu a scăzut absenteismul şcolar cu 16%", a continuat ministrul. Legat de învăţământul superior, ministrul a recunoscut că procentul celor care finalizează studiile la categoria de vârstă 30-34 de ani este scăzut comparativ cu Europa, respectiv de 17,61% în 2010, ţinta pentr