Salariul unui junior intr-o agentie de publicitate porneste de la 250-350 de euro si poate ajunge pana la 1000 de euro dupa cativa ani de experienta, potrivit Ancai Catarambol, HR Director la Leo Burnett.
La nivelul industriei de comunicare, salariile de pornire pentru un junior se situeaza in intervalul 250-350 de euro, plecandu-se de la premisa ca la inceput juniorii mai au de invatat destul de mult, spune Anca Catarambol. De asemenea, o tendinta tot mai des intalnita e cresterea numarului programelor de internship in cadrul agentiilor si a scolilor de profil (Scoala ADC si Scoala de gandire alternativa a Teodorei Migdalovici sunt doua exemple).
Pentru angajatii cu experienta medie, de 3-5 ani, salariile se incadreaza in intervalul 700-1000 de euro. “Evident ca vorbim aici de o medie pe industrie, iar nivelul fiecarui salariu in parte depinde de departament, pozitie, competente - coroborate cu atingerea obiectivelor de performanta”, puncteaza HR Director-ul Leo Burnett.
Cat despre pozitiile si nivelurile de experienta mai ridicate, o medie a salariilor la nivel de industriei ar fi si mai dificil de stabilit. In cazul sefilor de agentie care sunt si parteneri sau chiar proprietari ai businessului, salariul este completat de veniturile din dividende. In celelalt caz, in care directorul general nu detine actiuni in agentie, salariul de baza poate fi suplimentat prin sporuri negociate in functie de indicatori de performanta si obiective de business.
Potrivit unor surse din piata de comunicare, salariile sefilor de departamente si middle managerilor se incadreaza intre 1000 si 3000 de euro. Suma poate creste pana la 10.000 de euro pentru managerii-fondatori ai grupurilor de comunicare.
Daca ar fi sa comparam salariile angajatilor din agentiile de publicitate, media, respectiv PR, acestea sunt dictate de diferentele dintre bugetele ex