Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) estimează că finalizarea tronsonului de autostradă Cernavodă - Medgidia (19,25 km) va costa între 500 şi 700 de milioane de lei (120-170 milioane de euro), fără TVA, potrivit unui anunţ de intenţie publicat pe e-licitatie. ro.
CNADNR a reziliat la începutul săptămânii trecute contractul cu francezii de la Colas pentru acest tronson, iar acum intenţionează să scoată la licitaţie respectivul drum, data prevăzută pentru începerea procedurilor de adjudecare fiind sfârşitul lunii mai. Pe de altă parte, termenul de finalizare a lucrărilor de construcţie este de un an de la adjudecarea contractului, la care se adaugă doi ani de garanţie.
Cu toate acestea, există şanse destul de mici ca lucrările să înceapă chiar de anul acesta. "E foarte târziu. Rezilierea contractului are şi o serie de repercusiuni asupra procesului de construcţie în sine. Probabil lucrările vor fi reluate la anul, având în vedere faptul că respectivul tronson va fi scos la licitaţie din nou, va urma şi o perioadă de contestaţii, astfel că sezonul de construcţii 2011 pentru această autostradă s-a dus. Costurile sunt mari dacă privim lucrurile din perspectiva timpului pierdut", a declarat Răzvan-Niculescu Aron, prim-vicepreşedinte al Patronatului Societăţilor din Construcţii.
Finanţarea autostrăzii Cernavodă-Medgidia va fi asigurată de la Banca Europeană de Investiţii, din fonduri comunitare nerambursabile şi de la bugetul de stat.
Colas a primit în noiembrie 2008 contractul pentru tronsonul de autostradă Cernavodă-Medgidia, în valoare de 634 milioane lei (172 milioane de euro), fără TVA, din care a încasat 97 milioane de lei, inclusiv TVA.
Boagiu a spus că a reziliat contractul cu firma franceză deoarece aceasta a cerut suplimentarea valorii contractului cu 16 mil. euro, ca urmare a