Rochia Madelaine
"Dior", o poveste din perioada "New Look"
Muzeul Puşkin din Moscova găzduieşte, între 28 aprilie şi 24 iulie, expoziţia „Inspiration Dior", care etalează creaţii haute couture alături de opere de artă celebre. Dior şi pictura înseamnă o poveste datând încă din perioada „New Look".
Sunt prezentate rochii-tablou, fotografiate de Patrick Demarchelier, cum ar fi fi „Rochia Madeleine", din tul brodat, în degradeuri de gri, din colecţia 2005-2006 a Casei, alături de „Portretul Doamnei Charles Max", pictat în 1896 de pictorul italian Giovanni Boldini.Viziuni anacronice, de mare farmec, au fost inspirate de fastul toaletelor reginei Marie-Antoinette, aşa cum apare ea într-o pictură de Elisabeth Vigée Le Brun, care a inspirat „Rochia Angie", din „faille" (material preţios ce aliază în ţesătură lâna şi mătasea) de culoarea fildeşului, brodat, din colecţia de toamnă-iarnă 2000-2001. Expoziţia de la Moscova este cea mai importantă retrospectivă de la cea care a marcat a 40-a aniversare a „Casei Dior", în 1987.
Boldini, Portretul doamnei Charles Max
Christian Dior, care a renunţat să urmeze cursurile Şcolii de Belle Arte pentru a nu-şi contraria mama, a deschis, la 23 de ani, o galerie de tablouri în care i-a lansat pe încă necunoscuţii Salvador Dali şi Alberto Giacometti. Privind veşmintele de arhivă şi operele de artă ale maeştrilor vechi, moderni şi contemporani, sursa de inspiraţie a designerului se relevă clar. Sunt alese câteva „momente" ale lungii istorii de 50 de ani a „Casei Dior".
Alegerea Moscovei pentru acest eveniment aminteşte pasiunea lui Christian Dior pentru avangarda şi baletele ruseşti, pentru muzica lui Stravinski, interesul lui pentru Rusia ţarilor. De altfel, povestea de dragoste între Dior şi Rusia datează încă din 1959, când manechinele de la Paris au sosit la Moscova pentru a prezenta colecţia tânărului