O mare de oameni navighează printre rafturi, unii se pierd prin mulţime şi strigă după „jumătatea" pierdută, copiii de câţiva anişori care plâng, iar unii se îmbrâncesc pentru a-şi face loc în faţa standurilor cu produse alimentare.
„Astăzi este ziua de cumpărat detergenţi", glumeşte un cuplu pe seama faptului că spaţiile dintre rafturile cu produse de curăţat sunt fie goale, fie utilizate doar ca şi căi de tranzit către alte raioane. Aceasta era atmosferă întru mare hipermarket bucureştean sâmbătă de dimineaţă pe la ora 9.
Agitaţia cea mai mare era la departamentele de panificaţie, carne şi... mâncare gata făcută. „Sunt lucruri pe care preferăm să le cumpărăm gata făcute. Ce rost are să mai petrecem ore în şir în bucătărie pentru a coace cozonaci?" se întreabă retoric o doamnă.
Cozonacii cei mai căutaţi sunt cei care sunt produşi chiar în cadrul hipermarketului care, pe lângă faptul că sunt proaspeţi, sunt şi cei mai ieftini - aproximativ 10 lei bucata. Alternativele sunt cozonacii fabricilor de panificaţie româneşti, ambalaţi în cutii de carton frumos colorate sau în pungi de plastic destul de atractive. Însă aceştia au un mare minus: nu sunt abia scoşi din cuptor.
În faţa rafturilor cu ouă „gata vopsite" se dă o bătălie crâncenă, de parcă s-a terminat stocul de plicuri cu vopsea de ouă şi nimeni nu poate avea sărbători liniştite dacă nu pune ouă vopsite pe masă. „Parcă a intrat diavolul în ei. Parcă nu mai avem tradiţii", spune o doamnă trecută de 60 de ani către fiica sa care îi răspunde destul de tăios „Mamă, nu e treaba ta ce fac alţii!".
Porcul nostru cel de toate zilele
La raionul de carne nu toată lumea vrea miel. Unii vor pui sau peşte, însă cea mai vândută carne este cea de porc - cârnaţi, ceafă sau muşchiuleţ.
„O să facem un grătar în curte luni cel mai probabil şi ne trebuie mai multe tipuri de carne - o să a