Ultimul regizor care a lucrat cu Guillaume Depardieu a explicat pentru EVZ ce a constatat după moartea actorului şi cum au reacţionat spectatorii români şi francezi la debutul său în lungmetraj, \"Copilăria lui Icar\".
Lungmetrajul "Copilăria lui Icar" de Alex Iordăchescu a avut premiera în România la începutul acestei luni. Autorul lui, alex Iordăchescu, a vorbit pentru EVZ despre stilul său avangardist de regie şi despre traseul regretatului actor francez prin spitalele bucureştene.
EVZ: "Guillaume (Depardieu – n.r.) mi-a propus să facem din personajul lui un personaj aproape mut, care exprima totul prin corp, nu prin cuvinte", afirmaţi într-un interviu. Aţi risca să faceţi asta într-un alt lungmetraj, cu un alt actor? Dacă da, care ar putea face faţă provocării?
Alex Iordăchescu: Guillaume a fost cu siguranţă unul din cei mai mari actori şi am avut o şansă imensă să lucrez cu el.
Ceea ce ma interesează în raportul cu actorii este modul în care pot să intre firesc în universuri nefireşti, în care spectatorul descoperă alte referinţe şi repere. Toţi actorii care au lucrat cu mine au constatat că sunt atras de acest mod de a gândi şi de a regiza filme. Actorul devine un "medium" între aceste lumi şi ne permite astfel să vedem reperele cotidiene sub un unghi diferit.
Nu mă interesează să reproduc ceea ce am făcut deja, fie acest lucru foarte interesant. În următorul meu film, rolul actorilor va fi din nou extrem de important. Dar despre asta este prea devreme să vorbesc. Sunt şi vor fi în continuare actori extraordinari şi interesanţi.
Au existat împrejurări suspecte în legătură cu moartea lui Guillaume şi cu traseul lui prin spitalele de la noi. Aţi reuşit să le daţi de cap?
Ştiu că am vorbit despre acest lucru după moartea lui Guillaume. Ceea ce am descoperit, cu tristeţe, este cam ce ştim cu toţii astăz