Bujiile de la motoarele maşinilor ar putea fi înlocuite cu lasere, scrie BBC News. O echipă de cercetători din România şi Japonia a reuşit să dezvolte un laser de mărimea unei bujii care să înlocuiască sistemul vechi de 150 de ani folosit până acum pentru aprinderea amestecului de combustibil şi aer.
Laserul care le va permite producătorilor de maşini să dezvolte motoare cu un consum mai eficient de combustibil va fi prezentat la începutul lunii mai, în cadrul unor conferinţe dedicate electro-opticii şi laserelor. Ideea înlocuirii bujiilor cu lasere nu este una nouă, însă ea nu a putut fi pusă în practică deoarece , până recent, nu existau lasere suficient de mici încât să poată fi montate în capătul cilindrilor motorului. "În trecut, laserele (n.r. capabile să aprindă amestecul de combustibil al unei maşini) existau doar în centrele de cercetare deoarece erau prea mari, ineficiente şi instabile", a precizat Takunori Taira, de la Institutul Naţional de Ştiinţe Naturale din Okazaki, Japonia. Echipa pe care o coordonează a reuşit să creeze lasere din pulberi de ceramică presaţi în forma unor bujii de mărime medie care pot face faţă temperaturilor ridicate din interiorul camerei de combustie. Denso, un producător de componente de automobile, i-a contactat deja pe cercetători pentru a discuta comercializarea noii tehnologii care ar putea reduce semnificativ emisiile nocive ale motoarelor maşinilor.
Bujiile de la motoarele maşinilor ar putea fi înlocuite cu lasere, scrie BBC News. O echipă de cercetători din România şi Japonia a reuşit să dezvolte un laser de mărimea unei bujii care să înlocuiască sistemul vechi de 150 de ani folosit până acum pentru aprinderea amestecului de combustibil şi aer.
Laserul care le va permite producătorilor de maşini să dezvolte motoare cu un consum mai eficient de combustibil va fi prezentat la începutul lunii mai, în cad