Plătite sau nu, perioadele de training petrecute în companii îi pregătesc pe tinerii absolvenţi pentru viitorul lor profesional. Programele de internship sunt o introducere în carieră. Dacă angajatorul este mulţumit, fostul stagiar devine angajat cu drepturi depline.
Tinerii îşi pot face stagiatura atât în timpul vacanţei de vară, cât şi în timpul anului universitar. Perioadele de internship pot dura între 3 şi 6 luni, iar activitatea poate fi plătită cu sume între 400 şi 700 de lei. Astfel, studenţii sau proaspeţii absolvenţi se pot familiariza mult mai uşor cu mediul din cadrul companiilor din diverse domenii.
„Internship-ul reprezintă o oportunitate pentru absolvenţi de a se afirma în cadrul mediilor organizaţionale, îţi oferă şansa de a învăţa şi de a descoperi diferite aspecte care te pot interesa în orice domeniu. Ai ocazia de a cunoaşte dinamica reală a mediului organizaţional. Ai ocazia extraordinară de a testa un anumit domeniu sau o companie pentru a-ţi da seama dacă ţi se potriveşte sau nu", au explicat Ana Cârstea şi Mihaela Manolache, reprezentanţii HR ai trustului Adevărul Holding, în cadrul unui seminar despre „Avantajele programelor de internship" la Târgul Absolvenţilor din Bucureşti.
Andreea Giuclea a absolvit Facultatea de Comunicare şi Relaţii Publice-SNSPA şi urmează un program de internship la StiriONG.ro, portalul Fundaţiei pentru Dezvoltarea Societăţii Civile.
De la studenţie la angajare
„Cred că internship-urile, programele de practică şi voluntariatul te ajută foarte mult să descoperi ce ţi se potriveşte pe plan profesional, să te confrunţi practic cu lucruri pe care le-ai învăţat sau nu în şcoală, ca să ştii cum ai reacţiona în mod concret şi dacă îţi place şi te defineşte acel lucru. Şi de asemenea, sunt un pas important în acumularea experienţei cerute de angajatori", arată Andreea Giuclea. „Am aflat pri