Dacă pentru unii, anul 2012 înseamnă apocalipsa, pentru producătorul german de automobile Volkswagen, ar putea însemna un nou început prin întoarcerea la origini.
Istoria Beetle-ului începe înainea celui de-al doilea Război Mondial. Anii au trecut şi lucrurile s-au schimbat, iar, între timp, în jurul "gândăcelului" s-a creat un adevărat cult.
Anul 1998 a marcat apariţia New Beetle-ului, o maşină construită pe platforma VW Golf şi inspirată din designul originalului, dar foarte diferită de acesta, destinată, în special, femeilor. Acum, după 14 ani de la acea transformare, Volkswagen îşi aduce, din nou, în prim plan, modelul cel mai îndrăgit.
Pe 19 aprilie Volkswagen a dezvăluit noul design al Beetle-ului, care va fi disponibil pe piaţă începând din toamna anului 2012. Cu un design care se îndepărtează de modelul din 1998 şi se apropie foarte mult de original, noul Beetle se va adresa, de această dată, şi publicului masculin, având tavanul plat, geamurile mai înguste si forme mai agresive. Prin acest "facelift" Volkswagen încearcă să-şi tripleze vânzările, dar va reuşi compania să reînvie cu Beetle 2012 cultul creat în jurul acestui model?
Maşina poporului, maşina Reich-ului, maşina forţelor aliate
În 1908, americanul Henry Ford dezvăluia lumii primul automobil destinat oamenilor de rând, fiind foarte accesibil ca preţ. În 1933, Hitler, după ce a devenit cancelar, în cadrul salonului auto de la Berlin, şi-a declarat intenţia de a pune Germania pe roţi dorind să creeze o "maşină a poporului", Drumul spre iad e pavat cu intenţii bune.
Având susţinerea lui Hitler, Ferdinand Porsche, un inginer german care mai lucrase până atunci la diverse prototipuri de automobile, a primit sarcina de a crea o maşină accesibilă tuturor. Spre sfârşitul anului 1935, primele prototipuri, un model sedan şi unul dec