Ford a avut în primul trimestru un profit net de 2,6 miliarde dolari, cel mai mare înregistrat de constructorul auto american în perioada ianuarie-martie a ultimilor 13 ani, beneficiind de revenirea economiei globale şi de un portofoliu mai mare de vehicule eficiente în ceea ce priveşte consumul.
Profitul a crescut de la 2,09 miliarde de dolari în ianuarie-martie 2010 la 2,6 miliarde dolari, potrivit Wall Street Journal.
Ford a profitat de revenirea cererii, în special în SUA, pe fondul revitalizării economiei. De asemenea, creşterea preţurilor combustibililor determină cumpărătorii să se orienteze spre autovehiculele cu un consum mai eficient produse de grup, precum compactul Fiesta.
Grupul anticipează o creştere uşoară, cu 12.000 de unităţi, a producţiei la nivel global în al doilea trimestru, în pofida problemelor cu care se confruntă furnizorii de piese auto în urma cutremurului din Japonia. Producţia se va situa astfel la circa 1,5 milioane de automobile şi camioane.
"Ne aşteptăm ca volumele să crească în continuare substanţial în ritm anual, în principal datorită succesului produselor noastre, a revenirii treptate a economiei globale şi îmbunătăţirii competitivităţii", a declarat directorul general al Ford, Alan Mulally.
În România, constructorul deţine uzina Automobile Craiova.
Ford a avut în primul trimestru un profit net de 2,6 miliarde dolari, cel mai mare înregistrat de constructorul auto american în perioada ianuarie-martie a ultimilor 13 ani, beneficiind de revenirea economiei globale şi de un portofoliu mai mare de vehicule eficiente în ceea ce priveşte consumul.
Profitul a crescut de la 2,09 miliarde de dolari în ianuarie-martie 2010 la 2,6 miliarde dolari, potrivit Wall Street Journal.
Ford a profitat de revenirea cererii, în special în SUA, pe fondul revitalizării economiei. De asemenea, creşterea preţuril