Firma franceză ALSTOM ar putea pierde un contract de întreţinere a metroului bucureştean în valoare de aproape 240 de milioane de euro. Este ceea ce anunţă ziarul Gândul, citindu-l pe directorul general al Metrorex, Gheorghe Udrişte. Potrivit acestuia, una dintre probleme ar fi marja de profit a Alstom, pe care Metrorex vrea să o aducă de la 30 % la cel mult 10 %.
În replică, directorul general al Alstom Transport România, Gabriel Stanciu, spune la RFI că acest contract a fost semnat pe o perioadă de 15 ani şi că în unii ani se inregisteaza pierderi, iar în alţii profit.
Contractul ar trebui să expire de-abia în 2019, iar Gabriel Stanciu e uluit de informaţiile privind rezilierea lui.
Directorul general al Metrorex, Gheorghe Udrişte, a declarat pentru Gândul că există posibilitatea anulării contractului cu Alstom.
"Ţinta negocierilor actuale este să îi determinăm să accepte un profit rezonabil, de 5-10%. Deocamdată, nu vor să spună nici măcar cum se compune preţul", a spus Udrişte.
Potrivit unor surse din Ministerul Transporturilor citate de Gândul.info, marja de profit a Alstom pentru contractul de mentenanţă la metrou este de 30%, iar în şapte ani de contract, compania a încasat circa 207 milioane de euro.
Contactat de Mediafax, dirtectorul general al Alstom Transport România, Gabriel Stanciu, spune că nu a primit nicio notificare oficială privind rezilierea contractului din partea Metrorex şi că operatorul reţelei de metrou are plăţi restante de 40 milioane de euro din perioada 2009-2010.
Metrorex şi Alstom au încheiat în 2003 un contract cadru pentru servicii de mentenanţă valabil pentru o perioadă de 15 ani. Anual sunt încheiate acte adiţionale prin care se stabileşte costul prestaţiilor.
Firma franceză ALSTOM ar putea pierde un contract de întreţinere a metroului bucureştean în valoare de aproape 240 de