Demisia directorului de operaţiuni al Renault, Patrick Pelata, din cauza scandalului de spionaj pune în pericol planul grupului francez de a revitaliza vânzările din Europa şi de a se extinde pe pieţele emergente, potrivit Mediafax.
Demisia lui Pelata, anunţată pe 11 aprilie, lasă Renault fără un responsabil permanent pentru operaţiuni într-un moment în care constructorul auto încearcă să-şi aducă afacerile de bază la o profitabilitate consistentă. "Cea mai mare provocare pentru Renault este să facă în aşa fel încât să nu mai piardă din cota de piaţă din Europa. Nu pare să existe un plan pentru înlocuirea lui Pelata, aşa că nu va fi o tranziţie uşoară", a afirmat Philippe Houchois, analist la UBS AG.
În timp ce Dacia se bucură de vânzări în creştere, ponderea mărcii Renault în înmatriculările de maşini noi de pe piaţa vest-europeană a fost, în medie, de mai puţin de 8% în ultimii trei ani, faţă de aproape 11% în 2002, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor Auto Europeni.
Compania mizează pe îmbunătăţirile realizate de şeful de proiectare Laurens van den Acker şi pe câştigarea de teren pe pieţele emergente pentru a ajunge la vânzări de trei milioane de unităţi şi o marjă de profit operaţional de 5% în 2013.
"Renault şi-a stabilit ţinte care s-au dovedit dificile chiar şi cu o echipa de management stabilă. Plecarea lui Pelata va întârzia luarea unor decizii importante, iar problemele partenerului Nissan apărute după cutremur reduc şi mai mult şansele îndeplinirii obiectivelor", a spus Albrecht Denninghoff, analist la Silvia Quandt Bank.
Renault ar putea raporta pentru primul trimestru vânzări de 9,5 miliarde de euro, în creştere cu 4,7%. În schimb, vânzările PSA Peugeot Citroen, principalul concurent din Franţa al grupului, au avansat cu 10%.
Pelata a demisionat în faţa presiunii exercitate de guvernul francez, cel mai mai mare a