Ajunsă la sezonul cu numărul 10 şi fără „judecătorul" Simon Cowel în echipă, emisiunea descoperitoare de talente „American Idol" a reuşit să fie din nou pe val în ciuda cârcotaşilor care îi prevesteau sfârşitul.
După ce în ultimii ani a înregistrat o scădere de audienţă, îndrăgita emisiune TV a revenit la vremuri mai bune, fiind urmărită de 25 de milioane de spectatori, performanţă de care nu s-a mai bucurat din 2007.
Neaşteptatul record le-a dat speranţe şefilor de la Fox, aceştia manifestându-şi încrederea că franciza lor va continua să producă sute de milioane de dolari timp de mulţi ani de acum înainte.
Surprinzător, American Idol a dat o lovitură şi concurenţilor săi, reuşind să înregistreze o audienţă cu 79% mai mare decât „Modern Family" pe segmentul de vârstă 18-49 de ani, acelaşi Fox remarcând că un aşa decalaj demografic nu s-a mai înregistrat niciodată în istoria televiziunii. Dominaţia de care se bucură emisiunea confirmă (dacă mai existau sceptici) că American Idol a devenit un soi de accesoriu cultural, la fel ca ştirile difuzate în fiecare seară, fiind o verigă de nădejde în programul de televiziune al fiecărui an.
Ameninţarea competiţiei
La origini, populara emisiune a venit în SUA din Marea Britanie, promovând „visul american" pe care producatorul executiv Nigel Lythgoe l-a descris cam aşa: „lucrător la fast-food într-o zi, superstar a doua zi". În acest nou sezon, emisiunea beneficiază de doi noi importanţi membri ai juriului, Jennifer Lopez şi Steven Tyler, şi de o listă lungă a aspiranţilor la statutul de vedetă.
În luna februarie din acest an, cei aflaţi în faţa televizorului au putut vedea cum cântăreaţa Jennifer Lopez a plâns în direct, supărată că trebuia să-l scoată din concurs pe unul dintre concurenţii care o impresionaseră profund, pe Chris Medina a cărui logodnică suferise un accident de maşină cu puţin