Publicaţia americană care a introdus abonarea online a reuşit să atragă 100.000 de clienţi în primele trei săptămâni. Traficul site-ului de ştiri a scăzut cu 15% de când „The New York Times“ a început să taxeze conţinutul, iar abonarea variantei print a înregistrat o creştere.
The New York Times Company trece prin momente dificile, după ce a raportat scăderi ale veniturilor în primele trei luni ale acestui an. Cauza este scăderea continuă a veniturilor din publicitate pe segmentul printului. Veniturile companiei au scăzut cu 54% în primele trei luni ale lui 2011, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2010, de la 5,4 milioane de dolari, la 12,8 milioane de dolari. Totuşi, există semnale pozitive pentru partea de online a cotidianului.
„The New York Times" a atras peste 100.000 de abonaţi online la trei săptămâni după ce conţinutul site-ului a devenit contra cost, conform oficialilor publicaţiei. Ce-i drept, cei mai mulţi dintre ei s-au abonat pentru oferta introdusă de compania de presă, de un dolar pentru primele patru săptămâni de acces. După această perioadă, doritorii vor trebui să plătească între 15 şi 35 de dolari pe lună, în funcţie de varianta pe care abonaţii o vor alege - mobile, online sau iPad.
Va fi interesant de văzut câţi dintre cititorii de „NY Times" vor accepta să plătească. Cei care citesc sub 20 de articole pe lună pot vizita site-ul gratuit, iar acest public reprezintă 85% din vizitatorii site-ului, adică 30 de milioane de unici pe lună, conform guardian.co.uk. Până la finele anului, site-ul de ştiri speră să atragă peste 300.000 de plătitori. Dacă fiecare ar achiziţiona abonamentul minim de 15 dolari, acest lucru ar atrage 4,5 milioane de dolari pe lună, cifră deloc de neglijat.
„NY Times", un Apple al jurnalismului mondial
Janet L. Robinson, directorul executiv al companiei de presă, a observat o creştere a număru