Firma germană Max Boegl şi firma franceză Colas contestă rezultatele licitaţiilor la două dintre cele nouă tronsoane de autostradă, unul câştigat de importanţi asfaltatori români din noua generaţie.
Insensibili la acuzele ministrului Transporturilor, Anca Boagiu, conform căreia constructorii străini şi-ar fi făcut un obicei „ruşinos" să conteste licitaţiile de infrastructură, refuzând să înghită nemestecate deciziile companiei naţionale de autostrăzi, mai multe firme străine s-au adresat Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC), reclamând nereguli la licitaţiile desfăşurate recent pentru construirea a nouă tronsoane de autostradă între Nădlac şi Sibiu. Firmele ce au contestat licitaţiile sunt Max Boegl-Geiger-Tancrad-Primacons (lotul 2 din Orăştie-Sibiu, 19 km) şi Colas-SCCF Iaşi-Egis (lotul 2 din Timişoara-Lugoj, 25 km).
Preţuri de dumping la Straco
În contestaţia depusă la finele săptămânii trecute, Max Boegl acuză că CNADNR a închis ochii la neregulile din oferta firmei româneşti Straco, solicită verificarea preţului neverosimil de mic cerut de firma românească şi spune că firma de stat nu a explicat complet de ce i-a depunctat oferta tehnică. Firma germană a avut un preţ cu 29% mai mare decât cel al asocierii conduse de Straco, însă afirmă că preţul concurenţilor ei români este unul de dumping, fiind la 53% din valoarea estimată a contractului. De altfel, toţi concurenţii Straco au avut preţuri cu cel puţin 29% mai mari. Potrivit legii, dacă acest preţ este sub 85% din media altor cinci oferte, CNADNR este obligată să analizeze amănunţit oferta financiară în cauză, pentru a vedea dacă aceasta este reală. O astfel de verificare este solicitată acum de Max Boegl.
Potrivit contestaţiei depuse de Max Boegl la CNSC, ofertanţilor li s-a cerut de către CNADNR, prin caietul de sarcini ca termenele necesare construcţiei şi pr