A1, cel mai accesibil Audi, este un model care se mişcă frumos. Mai puţin în statisticile de vânzări ale mărcii premium preferate de români în 2011. Sursa: AUDISursa: AUDI
1 /.
Dacă pe pieţele auto mature din vestul Europei se constată o reorientare a clientelei premium către modele compacte, în România, o maşină din segmentul de lux trebuie să fie în continuare cât mai impozantă pentru a stârni interesul celor care trec pragul showroom-urilor.
Edificatoare pentru această situaţie este performanţa SUVului BMW X5, care rămâne şi în primul trimestru al anului cel mai solicitat model premium în ţara noastră – cu 75 de unităţi comercializate, potrivit statisticii Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
Audi, peste BMW
Audi a vândut 361 de autoturisme în România, în primul trimestru al acestui an, performanţă cu care a preluat fotoliul de lider al segmentului premium de la BMW (315 maşini comercializate în aceeaşi perioadă), indică APIA. A1, cel mai mic şi în acelaşi timp cel mai accesibil autoturism Audi, nu a convins decât 37 de clienţi.
Două paradoxuri oferite de piaţa locală de automobile noi: la general, Audi surclasează o mulţime de mărci de volum – Fiat, Chevrolet, Seat sau Citroen –, în timp ce în interiorul gamei, toate modelele tradiţionale – A3, A4, A6 (mai puţin A8) – depăşesc cu lejeritate în volum A1.
Dimensiunea contează
De altfel, toate autoturismele de mici dimensiuni propuse de mărcile premium suferă din pricina lipsei de clienţi. Mini a comercializat numai 26 de maşini în primul trimestru al anului. 10 aparţin gamei SUV Countryman.
Dintr-un total de 301 maşini vândute de Mercedes-Benz anul acesta în România, numai 58 vin din Clasele A şi B, cu preţurile cele mai accesibile.
Seria 1 – cel mai mic BMW – a convins 14