Japonezii pătrund ultimii într-o piaţă ce va ajunge în 2015 la aproape 50 mld. euro
Deşi au dezvoltat propriile aplicaţii, startul întârziat ar putea să coste compania
Compania japoneză Sony Corporation, producătorul laptop-urilor Vaio, şi-a anunţat oficial prezenţa pe piaţa tablet PC-urilor, intrând în lupta contra produsului, deja emblematic, de la Apple. Astfel Sony se înscrie în aceeaşi cursă în care s-au mai înscris şi coreenii de la Samsung Electronics şi americanii de la Motorola Mobility Holdings Inc, pentru a prinde din urmă iPad-ul. În timp ce gadgetul de la Apple a trecut deja la a doua generaţie, Sony îşi face intrarea pe cea mai încinsă piaţă la ora actuală, la un an după ce iPad-ul a intrat pentru prima oară în magazinele din Statele Unite ale Americii.
Sony este ultima companie din top 10 al celor mai mari producători de laptop-uri din lume, care să intre pe piaţa tabletelor. Potrivit companiei de cercetare Strategy Analytics, citată de Bloomberg, piaţa tablet PC-urilor va ajunge în 2015 la aproximativ 49 de miliarde de dolari. O altă companie de cercetare a pieţei, Gartner, estimează că vânzările de tablete vor creşte de patru ori, la 294 milioane de unităţi, între 2011 şi 2015, iar jumătate din aparate vor avea Android. Specialiştii din cadrul Deutsche Bank afirmă că startul întârziat în această cursă, împotriva celor de la Samsung şi Apple, ar putea să nu le dea foarte mari şanse, în a recupera terenul pierdut. "Sony ar fi trebuit să intre pe această piaţă cel puţin odată cu cei de la Samsung. Au pierdut prea mult timp cu dezvoltarea propriilor aplicaţii. Mă îndoiesc că vor putea recupera prea mult teren, faţă de Samsung, în acest an, nu cu startul întârziat, pe care l-au avut" este de părere Yasuo Nakane, analist al subsidiarei Deutsche Bank din Tokyo.
Modelul S1 de la Sony prezintă un display cu cristale lichide (LCD