Guvernul a aprobat o lista cu principalele proiecte care vor fi realizate in parteneriate public-private, a anuntat premierul Emil Boc la finalul sedintei Executivului. Pe lista se afla proiecte de constructie a unor autostrazi, centuri ocolitoare, hidrocentrale, termocentrale, poduri, canale, locuinte, spitale si a unui penitenciar. "Aceste proiecte vin in completarea investitiilor realizate cu bani de la bugetul de stat sau cu fonduri europene", a precizat Boc. Premierul a invitat, recent, investitorii chinezi sa construiasca autostrazi si hidrocentrale in parteneriate public-private. Vezi in text lista cu proiectele care vor fi realizate in parteneriate public-private.
In domeniul transporturilor
Autostrada Comarnic-Brasov. Romania are la activ un esec resunator in ceea ce priveste lucrarile de la tronsonul Comarnic-Brasov. Consortiul Vinci-Aktor ar fi trebuit sa proiecteze, sa finanteze si sa construiasca Autostrada Comarnic-Brasov, urmand ca, pe o perioada de 30 de ani, sa administreze cei 55 de kilometri ai tronsonului. Insa, consortiul a renuntat, pe ultima suta de metri la aceste lucrari, motivand lipsa de fonduri. Contractul era estimat la 4,7 miliarde de euro. Acum se cauta noi investitori.Autostrada Sibiu-Pitesti. In ceea ce priveste autostrada Sibiu-Pitesti, in lungime de 116 km, autoritatile se chinuie sa gaseasca surse de finantare. Este singurul tronson din Coridorul IV Pan-european Nadlac-Constanta pentru care nu au fost identificate, pana acum, surse de finantare. Celelalte tronsoane vor fi realizate cu fonduri europene, insa finantarea pentru tronsonul Sibiu-Pitesti este foarte dificila din cauza costurilor extrem de ridicate, estimate la circa 3 miliarde de euro. Romania a cerut finantare de la Comisia Europeana si pentru tronsonul Pitesti-Sibiu, insa nu a venit niciun raspuns favorabil in acest sens. Autostrada Ploiesti-Buzau-Focsani. I