Câţiva tineri entuziaşti au renunţat la slujbele din multinaţională şi s-au apucat de afaceri cu jocuri de societate - boardgame-uri. Unii dintre ei sunt designeri, alţii - distribuitori şi patroni de magazine online. Tot ei au pus bazele unei comunităţi de jucători, care numără câteva mii de membri.
Cum intri în ceainăria Tabiet din Bucureşti, te ia pe sus mirosul de ceai de fructe, bere şi sandvişuri încălzite la microunde, iar un zumzet continuu te umple de energie. O mulţime de tineri adunaţi pe la mese dau cu zarul, împart cartonaşe, stabilesc echipe. Sunt pasionaţii de boardgame-uri (jocuri de societate), care se strâng în fiecare miercuri seara ca să se distreze cu cele mai noi jocuri de societate apărute pe piaţa din România.
Foarte populare în anii '80, jocurile de societate au revenit la modă începând din 2007, când a intrat Monopoly pe piaţa din România. „Timp de mai bine de 20 de ani, tinerii români au fost ocupaţi cu televiziunea prin cablu şi jocurile pe calculator, însă acum încep să redescopere jocurile de societate", spune Adrian Cârstea, distribuitor de board-game-uri în România.
Lui „Piticot", „Bunul gospodar", „Dacii şi romanii" i-au luat locul „Coloniştii din Catan", „Financial City", „Reţeaua Energetică", „Galactica" şi multe alte jocuri cu tematică economică sau de strategie. Întreaga piaţă a boardgame-urilor înregistrează anual vânzări de peste un milion de euro. Un joc costă între 150 şi 200 de lei.
Competiţii în ceainării
La ceainăria Tabiet din Bucureşti, partidele de boardgame încep în fiecare miercuri la ora 17.00 şi se termină în jurul orei 22.00. „Am început să organizăm seri de boardgame, din septembrie, când am preluat această ceainărie. Era complicat să ne strângem acasă la unii dintre noi: dă-i mută mese, mută scaune, du copilul la soacră. Aşa ne vedem aici, iar accesul este liber", spune Mihnea Rădule