Audienta record inregistrata de Pro TV cu emisiunea "Romanii au talent", a fost folosita si de alte posturi de televiziune, pentru a atrage mai multi telespectatori pe propriile canale. Realitatea TV a lansat concursul "Romanii au iPad", iar OTV a lansat un sondaj legat de aceeasi emisiune.
Finala emisiunii "Romanii au talent", difuzata la Pro TV luni seara, a strans in fata televizorului 3,3 milioane de telespectatori, dar nu a reusit sa depaseasca audientele inregistrate de aceeasi emisiune in preselectii sau la semifinale.
Audienta semnificativa a facut ca pentru prima data, si alte posturi de televiziune sa incerce sa beneficieze de notorietatea show-lui.
Analistul media Iulian Comanescu a declarat pentru DailyBusiness.ro ca "se poate imagina o televiziune care se hraneste fix din celelalte televiziuni", pornind de la "succesul tabloidelor de hartie, care se ocupa cu vedete si pseudovedetele TV".
In opinia lui Comanescu, cine se ocupa insa de concurenta trebuie sa fie foarte atent la modul cum o face.
"Automat, Realitatea sau OTV s-au plasat cu 'Romanii au talent' in ipostaza de followeri, ceea ce, in principiu, nu le deranjeaza, fiindca joaca in alta liga. Gresit este in schimb sa te-apuci sa contesti Pro TV-ul pentru rezultatul concursului, fiindca asta te pune in ipostaza de loser nemultumit, daca faci parte dintr-un grup media care are televiziuni concurente sau asa ceva", a mai spus analistul.
Comanescu apreciaza insa ca in principiu, "Romanii au talent" a fost un fenomen, deci e normal ca alte televiziuni sa vorbeasca despre el.
El apreciaza ca "anormal si un pic schizofrenic" este ceea ce se intampla in rest, cand posturile TV din Romania se comporta unele fata de altele ca si cum n-ar exista si "ies din schizofrenie doar ca sa arunce cu pseudo-stiri negative in celalalt mogul". @N_