Persoanele care au acces la surse de informare financiara sunt in masura sa aleaga produse si servicii mai putin oneroase, adecvate propriei situatii. Atunci cand cauta informatii despre produse financiare, romanii folosesc in principal Internetul.
Peste 90% dintre respondentii unui sondaj online desfasurat in cadrul programului de educatie financiara Proiectul Tau:Viitorul!, dezvoltat de ING Asigurari de Viata si Junior Achievement si care beneficiaza de parteneriatul media al Wall-Street.ro, au ales Internetul drept canalul media pe care il folosesc cel mai des atunci cand cauta informatii despre produse financiare.
Astfel, la intrebarea „Care este canalul media pe care il folositi cel mai des atunci cand cautati informatii financiare?”, un numar de 652 de respondenti din totalul de 717 au ales aceasta varianta, reprezentand 460 de femei si 192 barbati. Din total, 202 au fost din Bucuresti care au ales Internetul, iar 260 din alte localitati si orase din tara.
De asemenea, 194 respondenti din totalul de 211 respondenti de la universitati cu profil economic au ales aceasta varianta; 97 respondenti din totalul de 106 respondenti de la universitati cu profil tehnic si 369 respondenti din totalul de 400 respondenti de la universitati cu alte profiluri.
La intrebarea „Care este principalul tip de continut pe care il cautati pe site-urile financiare/de business?”, un numar de 324 de respondenti din totalul de 717 au ales varianta Stiri, 156 de respondenti au ales varianta Articole practice, 137 varianta Analize, 63 varianta Povesti de business si 31 de respondenti au ales varianta Interviuri.
De asemenea, un numar de 40 de persoane din totalul de 717 au apreciat Ziarele si Revistele drept principalele canale media utilizate atunci cand cauta informatii financiare. Defalcat in functie de sex, 25 dintre respondenti erau femei si 15 barbat