Orice companie trece la un moment dat prin anumite dificultăţi cu angajaţii săi sau cu anumite departamente din cadrul firmei, dar cel mai important este ce măsuri sunt luate pentru a fi depăşite astfel de momente.
Companiile trebuie să fie prevăzătoare
În condiţiile în care un departament nu funcţionează înseamnă că existe anumite probleme. De preferat este ca firmele să ia atitudine înainte de a apărea probleme tocmai pentru a preveni problemele. "Este preferabil să previi decât să tratezi. De aceea, într-un număr din ce în ce mai mare de companii, specialistul în resurse umane este recunoscut drept business partner. Aceasta presupune o colaborare şi comunicare permanentă între specialiştii în resurse umane şi departamente astfel încât «simptomele» unor disfuncţionalităţi pot fi identificate şi abordate într-o fază incipientă", a declarat pentru Curierul Naţional Ena Bădeanu, HR Director, RBS România şi membru HR Club.
Trebuie analizate cauzele şi luate măsuri în funcţie de ele
Dar de multe ori se întâmplă ca multe companii să nu fie prevăzătoare şi se trezesc că departamentul nu funcţionează şi trebuie luată o atitudine.
"În primul rând trebuie analizate cauzele problemelor. Iar în funcţie de cauze se iau anumite măsuri. Dacă cauzele sunt legate de insuficienţa resurselor, atunci se vor lua măsuri în acest sens. Dacă una din cauze este o comunicare defectuoasă atunci se vor realiza workshopuri pentru ca angajaţii să se cunoască mai bine", a afirmat Adriana Boşcănici, managing partner Trainart. Reprezentantul RBS România a subliniat faptul că, evident înainte de a trece la tratarea efectului, trebuie identificată şi analizată cauza.
Cauzele care pot influenţa rezultatele activităţii unui departament pot fi extrem de variate, unele extrem de simple şi care pot fi remediate rapid şi uşor, altele complexe şi