Apetitul romanilor pentru cumparaturi pe internet a crescut foarte mult in ultimii ani, drept dovada sunt si vanzarile dinainte de Paste, cand, in cazul unor magazine online, acestea au crescut si cu pana la 60% fata de perioada similara a anului trecut.
“Vanzarile din ultimele doua saptamani au crescut cu peste 30% fata de saptamanile anterioare dinaintea Pastelui. Toate produsele care pot fi oferite cadou au avut cresteri in ultima perioada: aparate foto si video, laptopuri dar si noile categorii (filme si jucarii) au avut o cresteri spectaculoase. De asemenea, electrocasnicele mici au crescut foarte mult in aceasta perioada: mixere, roboti de bucatarie, masini de facut paine, cuptoare cu microunde”, a declarat pentru Wall-Street.ro, Radu Apostolescu, directorul de markering a eMag, cel mai mare retailer online de pe piata locala.
Pentru a ajunge la aceste valori un rol semnificativ l-au avut reducerile si promotiile, compania oferind in ultimele doua saptamani peste 100 de promotii, reducerile ajungand pana la 50% la unele produse.
eMag a inregistrat in primele trei luni din acest an afaceri de aproximativ 30,4 milioane euro, in crestere cu 60% fata de perioada similara din 2010.
Pe de alta parte, in cazul Fit Distribution, al doilea jucator pe piata de retail online, in saptamana dinainte de Paste (17-23 aprilie) vanzarile au fost mai mari cu 15% fata de perioada similara din 2010. Anul trecut, saptamana dinainte de Paste a fost in perioada 28 martie-3 aprilie.
“Precum in toata ultima perioada, cele mai bine vandute produse au fost calculatoarele notebook. In afara de acestea, in ultima saptamana inainte de Paste s-a remarcat o crestere a cererii pe produse de tip gadget, cum sunt telefoanele smartphone sau tabletele PC”, a declarat Marius Ghenea, presedintele Fit Distribution, grup care detine mai multe site-uri de electronic