Cifrele ACAROM demonstrează că industria auto românească este un important vector de creștere economică. Atragerea investițiilor străine este determinantă pentru soarta acestui sector.
Un raport prezentat investitorilor străini de președintele Asociației Constructorilor Români de Automobile (ACAROM), Constantin Stroe, arată că, în ciuda crizei, industria auto românească își continuă dezvoltarea. Acest sector industrial este susținut, pe lângă Automobile Dacia, de câteva sute de firme, care își desfășoară activitatea ca furnizori atât ai companiilor autohtone, cât și ai unor puternice mărci externe. Potrivit șefului ACAROM, dintr-un total al cifrei de afaceri, corespunzător întregii industrii în 2009, de 8,1 miliarde de euro, doar 2,638 miliarde provin de la companiile producătoare de vehicule, în timp ce restul de 5,409 miliarde sunt aferente firmelor producătoare de componente. Pentru anul trecut, oficialul ACAROM a estimat o creștere de 10% a cifrei de afaceri totale, astfel încât aceasta a ajuns la 8,9 miliarde de euro, adică 7,3% din PIB.
18,9% din totalul exporturilor României
Pe lângă majorarea cifrei de afaceri, industria auto stabilește record după record și în privința exporturilor. Anul trecut, exportul total de vehicule și componente a atins 6,87 miliarde de euro, în creștere de la 5,41 miliarde în 2009. Conform raportului menționat, aceste valori corespund unor procente de 18,9% din totalul exporturilor din 2010, respectiv, 18,6% din anul anterior. Și în acest domeniu, ponderea este deținută tot de producătorii de componente. Astfel, din totalul exporturilor, doar 1,98 miliarde euro sunt sume aferente producătorilor de vehicule, în timp ce firmele furnizoare au atins 4,88 miliarde euro. Dacă în privința exporturilor de componente auto România se poate mândri cu o balanță pozitivă încă din 2006-2007, la capitolul vehicule asamblate