În 2012 bugetele alocate pentru online vor ajunge să fie mai mari decât cele pentru print
Publicitatea online câştigă din ce în ce mai mult teren în faţa promovării prin intermediul presei scrise
Online-ul nu va reuşi să "omoare" publicaţiile tipărite, însă printul trebuie să se axeze mai mult pe materiale ample, anchete, reportaje şi nu ştiri
Publicitatea online câştigă din ce în ce mai mult teren în faţa promovării prin intermediul presei scrise, iar în anul 2012 bugetele alocate pentru online vor ajunge să fie mai mari decât cele pentru print.
Pentru acest an, jucătorii din piaţa de publicitate spun că se poate vorbi de o egalitate între bugetele alocate pentru online şi cele pentru presa tipărită. Însă, acest lucru nu înseamnă că presa tipărită va dispărea, ci va trebui să îşi modifice conţinutul, bazându-se mai mult pe genuri jurnalistice ample, în timp ce online-ul se va axa pe ştiri.
"Online-ul nu va reuşi să «omoare» publicaţiile tipărite. Acestea vor trebui să-şi adapteze conţinutul la specificul lor - se vor axa mai mult pe materiale ample, anchete, reportaje şi nu ştiri", au declarat pentru Curierul Naţional reprezentanţi ai Kinecto, companie din cadrul Tempo Creative Group.
Ei au mai explicat că ştirile se consumă rapid, fiind cea mai comună formă de informaţie în mediul online, ca un "fast food" în materie de presă.
Potrivit Mediaedge:cia, anul trecut publicitatea din presa scrisă a avut un declin de 30%, la aproximativ 32 milioane euro.
În acelaşi timp, estimările IAB România arată că publicitatea din mediul online a ajuns, în 2010, la 20 milioane euro. Initiative declara, la finele anului trecut, că în 2010, publicaţiile tipărite au atras investiţii de 25 milioane euro, în timp ce fondurile alocate pentru online au ajuns la 22 milioane euro.
Există semnalele unei inversări a clasamentului