Editura Polirom a lansat un nou proiect editorial: Seria de autor "Marta Petreu", care va reuni in aproape 15 volume atit studiile, eseurile ori ciclurile de poeme deja cunoscute publicului, cit si lucrari inedite. Seria a debutat cu un roman care marcheaza totodata debutul autoarei in proza, Acasa, pe Cimpia Armaghedonului, pasionanta istorie de familie intinsa pe parcursul unui secol, cu integrala poeziei Martei Petreu, Apocalipsa dupa Marta, precum si cu o noua editie, revazuta, a monografiei despre Cioran si controversatul sau trecut interbelic. Tot in 2011, lor li se va alatura un consistent volum de studii, De la Junimea la Noica. Studii de cultura romaneasca, de asemenea inedit. Din serie nu vor lipsi cartile cu ample ecouri inca de la aparitie, precum cea despre Mihail Sebastian si complicatele sale raporturi cu Nae Ionescu ori volumul Ionescu in tara tatalui, lucrarile de filosofie sau chiar, tot intre inedite, un nou volum de poezii si o monografie despre acelasi Nae Ionescu. In poezia dumneavoastra mai ales, dar acum si in roman, exista o problema religioasa. Religia si credinta par a fi punctele de inceput ale cartii. Care este istoria dumneavoastra cu religia? Una timpurie... prima lectura de seara de care imi amintesc a fost din Biblie, prima carte pe care am tinut-o in mina a fost, la fel, Biblia. Cartea. Nu ma pot gindi pe mine fara ea. In acelasi timp, trebuie sa recunosc ca, asa cum nu mi-am ales culoarea ochilor, nu mi-am ales problema asta, ci ea m-a ales pe mine. Este pur si simplu un dat al formarii si al maturizarii mele. Figura Tatalui vine tot din religie (Vechiul Testament) sau din biografie? Presupun ca din amindoua. Limba surprinde perfect ambiguitatea asta, din moment ce-l numim pe Dumnezeu "Tata", iar limba o primim de-a gata. Despre reeditarea volumului Cioran - un trecut deocheat intre primele titluri din Seria de autor "Marta Petreu",